27 May 2011

bila ku berbicara tentang cinta..

Salam...dulu kini dan selamanya..cinta antara manusia x pernah berubah..suka duka..tawa riang..dikongsi bersama..malah lebih dari itu..setiap cinta itu ada episodnya yg tersendiri..jika dulunya cinta itu pernah diungkapkan melalui kata2 indah yg tersusun rapi di dalam surat2 cinta...rindu yg dikongsi bersama menjadi epilog indah masing2...

Cinta juga ada jenisnya..diantaranya cinta pertama..kedua..ketiga...dan setrusnya mengikut kiraan..dan ada juga yg digelar cinta monyet..cinta kampus..cinta zaman remaja..semuanya cinta cinta dan juga cinta..Alhamdulillah..kita diciptakan berpasang-pasangan..telah dipertemukan jodoh itu sejak dr zahirnya..

Kekadang cinta itu rumit..terlalu sukar utk mengharunginya..jika keserasian wujud semulajadinya dlm sesuatu hubungan itu pasti kan dapat merempuhi segala rintangan mendatang...putus cinta tidak bermaksud berakhirnya kisah hidup indah yg di impikan..
Ada juga yg cinta yg berakhir dgn kegembiraan..segala yg di impikan sempurna...itulah jodoh yg telah ditentukan utk kita..Alhamdulilah..jika di bicarakan tentang cinta..akn menjadi sebuah cerekarama yg tidak pernah punya episod terakhir..ianya berterusan dan akan terus berterusan utk selamnya..

Kelak..aku akan mendirikan rumahtangga bersama pasangan ku..yg telah tercipta dirinya utk diriku..ku doakan segalanya berjalan sempurna hendaknya..kelak diriku yg merupakan seorang remaja lelaki akn bergelar seorang lelaki dewasa yg akn punya banyak tangungjawab..bertambahnya tangungjawab bukanlah satu bebanan tp ia anugerah dari Allah S.W.T...

Utk mereka yg sudi membaca hasil suara yg x terungkap dr bibirku ini..hargailah setiap kenangan indah yg mekar dlm ingatan moga ia suatu ketika kelak mampu mengukir seribu senyuman..

ALHAMDULILAH..THANKS ALLAH FOR THE LOVE THAT U CREATED FOR ME..

No comments: